Van de jungle naar Buenos Aires, morgen terug naar huis

27 april 2013 - Buenos Aires, Argentinië

Helaas zit het erop. Na Salta hebben we een van de mooiste natuurgebieden bezocht. Dinsdagavond kwamen we in het donker aan en kregen we het gevoel midden in de rimboe te zijn beland. Hadden een ruime kamer, hotel was oke, maar kon niet tippen aan onze frisse witte suite in Salta of het tweepersoons bubbelbad in El Calafate (en wat lijkt dat lang geleden). Iguazu heeft een klein subtropisch regenwoud waar we woensdag een prive tour hebben gehad in de vroegte waarna we heerlijk zelf het park doorgewandeld zijn via de diverse routes langs de immense watervallen. Zie zelf maar bij de foto's, echt bizar mooi.

Donderdag hebben we het er heerlijk van genomen en de tijd besteedt aan lekker uitslapen, heerlijk een dagje aan de pool, om op vrijdag morgen weer te vertrekken naar Buenos Aires.

Gisteren rond de middag aangekomen en wat een andere beleving, mooi weer, en volk op straat. Heel anders dan toen we in het paasweekend hier aan kwamen. Zijn richting centrum gegaan waar we heerlijk hebben genoten van een goede lunch en vervolgens richting Av Florida zijn gegaan, het shopping district. Hoop mooie spullen gezien, maar wat een prijzen. Zelfs kleding is hier 2x zo duur als in NL. Lekker rondgestruind en eind van de middag teruggegaan. Vandaag was het bewolkt, dus rustig aan gedaan, om de middag te beginnen enroute La Boca, wat bekend staat om de bijzondere kleuren gebruikt op de muren van de huizen. Een wijk overigens ook bekend om de onrust en die als gevaarlijk wordt betiteld, dus taxi erheen, genoten van het gedeelte waar je als toerist wel kunt komen, wat overigens enorm toeristisch was. Eindelijk de Tango gezien, op straat zoals hier voor publiek wordt performed als vroeger.

Na wat rondgewandeld te hebben zijn we richting San Telmo gegaan, de wijk bekend om de antiek markten, en waar we eerder waren geweest maar waar toen ook alles stil was. Heerlijk rondgestruind op de markt (dus wij hoeven niet meer naar de vlooienmarkt dit jaar) en in de antiek winkels. Met tussen kunst en kitsch in gedachten lekker rondgehobbeld, niets gezien wat ons een mooi bedrag had kunnen opleveren; bovendien was de president van Macedonië met zijn dame ons elke winkel voor.... Kortom uiteindelijk een mooie tassenwinkel ingedoken en na een uur toch een keuze gemaakt, jammer van die laarsjes, maar dit voldoet ook prima ;-), heb ik straks niet alleen 's ochtends een kledingcrisis, maar ook een tassencrisis.

Inmiddels hebben we de eerste stortbui alweer gehad (we gaan weer naar huis en nemen mee...) en zitten we nu met een wijntje op de kamer om straks nog even wat te eten, morgen uitgebreid te brunchen om rond 1400u (NL tijd 1900u) naar het vliegveld te gaan en dan is het echt voorbij.

Hoe dat voelt? Wel weer fijn, eigen bed, douche, bruin brood en niet dagelijks uit eten.... Ja, dat gaat echt vervelen. En verder.... veel goede voornemens, zodra we terug zijn nu echt de volgende vakantie plannen, meer tijd nemen voor elkaar en veel meer genieten!

Tot slot... Iedereen tot snel.... Inmiddels is het foto aantal opgelopen tot 1200-1500, jullie zijn gewaarschuwd.

1. Rianne:
    28 april 2013
    Goede reis en alvast welkom thuis!
  2. Lenie en Ruud:
    28 april 2013
    Een reis om nooit te vergeten denk ik! Volledig uitgeput
    richting huis??? Goede reis terug, zal wel even wennen zijn, maar ook wel weer fijn om iedereen te zien.

Lieve groeten uit Lelystad
  3. Bettie:
    28 april 2013
    Dag lieve Marieke en Marc!. Ik lees het net en terwijl ik aan het lezen was kwam er een sms bericht! 21.15 uur in NL. Ja , het zit er op. Wat een reis is het geweest, wat een herinneringen nemen jullie mee. Ik kan het me niet voorstellen dat het al weer ruim 4 weken geleden is dat we jullie op Schiphol hebben gezet en morgen zien we elkaar daar weer. Na alle reisverhalen zijn we toch benieuwd naar alle ander belevenissen. Die zijn er ongetwijfeld. We gaan het horen. Nu in ieder geval een heel goede reis, een behouden thuiskomst en tot morgen op Schiphol! liefs pap en mam, Bettie en Jerry.
  4. Martine de Haas:
    1 mei 2013
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen en foto's bekeken. Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's.
    Groeten Martine
  5. Michiel: