Enroute naar de wijngebieden via Cachi over Ruta 40

15 april 2013 - Cachi, Argentinië

Maandag 15 april richting zuiden gegaan,  bestemming Cachi.

En wat een enorme overgangen, bizar, adembenemend, niet in woorden uit te drukken. Denk aan de overgang van: Woestijn... Arizona like (volgens Marc), vervolgens Jungle, subtropische begroeiing; om vervolgens uit te komen in de Franse Ardèche in de lente; overgaand in eerst Hollandse weide en vervolgens Frans landschap. Wederom klimmen naar de 3000-3500m waar we ons opeens bevonden tussen de olijfgroen en grijs, fluweelachtig begroeide bergen en op het hoogste punt iets wat weg had van een maanlandschap. Na weer wat te zijn gedaald aangekomen tussen de reuze cactussen, om vervolgens de laatste 15km door de dorpjes te rijden waar de pepers liggen te drogen......

Rond 1830u aangekomen op onze Finca, Finca de la Paya. 100 hectare grond, eigen berg, eigen kerk, verbouwen bijna alles zelf.... Alleen t vlees komt uit Salta. Om 2030u werden we verwacht voor de warme maaltijd. Als enige gast van de familie met 3 bedienden, een echte maar overheerlijke verse boerenmaaltijd voorgeschoteld gekregen.

D.w.z. Vooraf een warm groentengerecht, zacht gegaarde tomaten, paprika, ui, courgette en op smaak gebracht met verse kruiden. Als hoofdgerecht overheerlijke witte bonenpuree (Porontos) met zongedroogde tomaten puur en vol van smaak, en een heerlijke steak met saus van de huisgemaakte Malbec. En uiteraard dezelfde Malbec als heerlijke volle wijn bij het eten. Als dessert zelfgemaakte Flan met vers fruit.

Als extraatje nog buiten even genoten van een hemel vol sterren... Echt daadwerkelijk alles was te zien. Hebben daarna heerlijk ons bedje opgezocht om na een lange dag lekker uit te rusten, om dinsdag richting wijnstreek te rijden.

.... Voor de volgers.... De foto albums zijn bijgewerkt, weer in de bewoonde wereld dus die geven een mooi beeld.

1. Mir:
    18 april 2013
    Ha Marieke en Box, het ziet er werkelijk meer dan top uit...een geweldig land! In elk geval staat er bij mij weer een vakantieadresje bij :-))

Nog heel veel plezier samen!