Buenos Aires (31 maart - 2 april)

3 april 2013 - Perito Moreno, Argentinië

Dag 1 - na aangekomen te zijn even rustig gewacht tot de kamer klaar was om vervolgens de spullen te dumpen, even te douchen, een korte broek aan te trekken en erop uit te gaan. Even rustig de eerste pleintjes ontdekt, zijn vervolgens richting het grote park gewandeld, met de botanische tuin ' Jardin Botanico' en hebben na een rondje de route genomen terug naar de B&B ( BA SohoRooms). 's Avonds heerlijk gegeten bij La Cabrera, om de hoek. Hoe de weegschalen hier werken geen idee, echter 400g vergeleken met de NL slager is toch echt bijna 2x zoveel.

Dag 2- opgehaald door onze gids Adolfo, helaas vandaag bewolkt en hier en daar een bui..... Hebben de stad verkend; zijn vanuit Palermo met een taxi naar Plaza de Mayo gereden. Hebben daar een hoop geleerd van de geschiedenis, van de dwaze moeders tot het feit dat hier op 't plein eigenlijk continu demonstraties zijn, er staan dus tegenwoordig permanent dranghekken. Het presidentiële paleis is tegenwoordig niets meer dan een werkpaleis, de president vliegt per helikopter 's morgens naar zijn werk. De roze kleur van het paleis dat we allemaal herkennen uit de Peron tijd, wordt weleens van gezegd dat het 't samenvoegen was van de witte en rode fractie.... ; of dat t was om kosten te besparen, dat t kalk was gemengd met runderbloed. Vervolgens na een bezoek aan de 'Catedral Metropolitana' met t mausoleum van generaal St. Martin, hebben wij de route vervolgd, achtereenvolgens van ' Convento Sto Domingo', Horterable Concejo Deliberante via Plaza Dorrego in San Telmo de kunstenaarswijk, met uitstapje naar de enige Russisch Ortodoxe kerk, in de richting van Puerto Madero.
Koffiegedronken bij de 'Mercado San Telmo'... Vervolgens via de brug tussen dok 1 en 2 door om in een hele andere wereld terecht te komen. Bezoek aan hotel Faena, hoezo kitsch,  om via de 'Puente de la Mujer' terug te gaan naar het oudere gedeelte.... Korte taxirit naar de wijk Retiro. Om vervolgens te wandelen langs de duurdere hotels en duurdere wijken, en zo langzaam de wijk Recoleta in te lopen. Om hier de dag af te sluiten met een bezoek aan de begraafplaats en het graf van Evita. Heerlijk geluncht bij La Biela om na een ijsje bij Volta terug te gaan richting de B&B.
In dit geval rond 2030u gegeten en daarna heerlijk t bedje opgezocht.

Dag 3 - na een nacht stevig regenen en flinke onweersbuien zijn we maar wat later van start gegaan. Verjaardag van mama, niet vergeten, de tijd wel.... Sorry, om rond 2330u nog te bellen is iets te gortig. Vandaag vanwege t slechtere weer, in de ochtend richting 't Evita museum gegaan, daar ruim 2u rondgedwaald. Toen alweer bijna 1400u en wederom heftige regen. Dus op pad naar 'n Mall, het tweede doel was een juiste wereldstekker te kopen. Na te hebben geluncht en wederom van t kastje naar de muur te zijn gestuurd een laatste poging gedaan aan de andere kant van de stad. Om vervolgens bij een soort Praxis uit te komen..... Handen en voeten Spaans bleek in deze niet geheel succesvol. Dus richting rendez-vous met Gwendelyn voor de vouchers en gegevens voor de rest van onze reis, daarna terug naar B&B, spijkerbroek aan en hapje eten om vervolgens de tasjes gereed te zetten voor onze vroege vlucht naar Pategonie, zin in....