Torres del Paine (Chili)

9 april 2013 - Torres Del Paine, Chili

Opstaan om 0430u is niet onze hobby, maar voor een goed doel. Vandaag onderweg naar Parque Nacional Los Glaciares - in Chili. Rond 1030u het park ingegaan, prachtige dag gehad om alles eens te bekijken, vervolgens naar onze eerste Refugio, op de dormitory, met de backpackers. Erg gezellig uiteindelijk, en een mooie ervaring.

Vanmorgen, zaterdag 6 april, opgestaan en rond 0915u gaan lopen naar Base de las Torres. Hoewel zwaar bewolkt en aardige klim zijn we erin geslaagd ons door de regen, sneeuw, wind en klein zonnetje heen te slaan. Helaas begon het bij het Campement Torres, 1 km verwijderd van de top (45 min klimmen) wederom hard te regenen en vervolgens te sneeuwen, dus hebben dat laatste stukje voor het zien van de "hondenoren" maar overgeslagen. Uiteindelijk op de weg terug vanuit het bos wel nog een mooi lucky shot kunnen maken omdat ze heel even tevoorschijn kwamen. Mede reden om terug te gaan.... Mijn goede wandelschoenen hebben de geest gegeven. Fijn mam dat je in de auto nog refereerde dat ik hier toch ook wel erg veel plezier van had nog steeds. Inmiddels zitten ze met duktape aan elkaar geplakt, gelukkig dat iemand dat hier had. Gezien we vandaag een klim erop hebben zitten van 10 km heen, en terug hebben we morgen als we naar de overkant van Lago Pehoe gaan verder lekker een relax-dag ipv de geplande 26km.... Dan kan ik overmorgen nog een paar laatste km met de schoenen en zijn ze rijp voor de afvalberg. Nu gedoucht, bij de houtkachel. Zo lekker eten en helemaal rozig ons stapelbed in. Kijken enorm uit naar die laatste nacht in onze geweldige suite..... Wel apart, we realiseerden ons pas dat t zaterdag was en weekend toen we een tweetal tegenkwamen wat hier voor n weekend tripje naartoe was gekomen.... Helaas dus al een week voorbij. Echter de start met wandelen beginnen, is de beste geweest om direct t hoofd leeg te hebben en met niets anders bezig te zijn dan de mooie natuur, frisse lucht en genieten... Heerlijk.

Zo gezegd en niet gedaan, was vanmorgen op zondag 7 april zulk mooi weer dat we toch op pad zijn gegaan nadat we aan de overkant van het meer waren aangekomen. Extra stuk duktape op de schoenen en van start gegaan. Richting de Vallee Frances. Maar na het klimmen en steile dalen van gisteren hadden we wel wat zure benen. We wisten dat we t niet helemaal konden afmaken dus zijn na 6 km omgedraaid, immers dit was een tochtje stijgen-dalen-stijgen- dalen.... En toen halverwege de terugweg dacht ik.... Hoe kan dat nou, lijkt wel of er iets loshangt onder mijn rechtervoet.... Hele zool er dus af. Kortom laatste 3 km op de binnenste rubberlaag gelopen, gelukkig was dat niet het zwaarste stuk. Uiteindelijk zonder al te veel problemen teruggekomen. Inmiddels moe en voldaan, nu lekker eten, borrel en potje kolonisten op de IPAD... Morgen paar uur extra slapen, koffie drinken, boekje lezen en dan rond 1230u de Ferry terug. En dan hopelijk morgen op tijd terug om paar goede wandelschoenen op de kop te tikken. We wachten het af. In elk geval een lekker warm bad.

Inmiddels dinsdagmorgen aan het ontbijt, zo onderweg naar t vliegveld, bestemming  Salta, richting het mooie weer.

1. Michiel:
    9 april 2013
    Ik dacht dat jullie op vakantie gingen.
    Dit lijkt meer een soort survival!!
    Waar zjn de cocktails, flessen wijn, steaks, birra's, whirlpools, lounges, ligbedden, strandstoelen, palmbomen, executive lounges, champagne, chardonnay of merlot ......???
    Zie maar 1 flesje, gaat het wel goed ;-)
    Geniet lekker! Groeten, Michiel
  2. Bettie:
    9 april 2013
    Wat een reis zijn jullie aan 't maken! Leuk om er over te lezen. Ik had straks al een reactie gestuurd (maar waarschijnlijk niet "echt" verstuurd) , maar moest naar de keuken en was het kwijt. Wat een leuke foto van jullie samen. Dag hoor, geniet maar lekker. liefs, b.
  3. D en El.:
    11 april 2013
    Vorig weekend hebben wij ook een stukje in het bos gewandeld en toen ging het ook regenen! maw: we kunnen ons goed inbeelden wat jullie meemaken :-)

Mooi avontuur en inderdaad, de vakbondsjongen heeft gelijk: survival of da fittest!
    Njoy,

Grtz D
  4. Marian van Amersfoort:
    13 april 2013
    WAt een geweldige reis maken jullie ! Prachtige foto,s, zeker die van de schoenen. Jongens geniet er lekker van en wij reizen via jullie blog lekker mee! Veel plezier nog.
    Groet MArian en Rijk